Päris esimene: TRIUMPH Tiger 955i

30.08.2025

Päris esimene: TRIUMPH Tiger 955i

Kui jätta kõrvale see külgkorviga motikas, mille ostsin kunagi ammu oma naise vanaisalt, ei olnud Kawasaki W800 sugugi minu esimene valik. Minu teekond mootorrataste maailma algas hoopis kasutatud Triumph Tiger 955i sadulas. Miks nii?

Kui alustasin oma esimese tsikli otsinguid, kaasasin riskide maandamiseks otsingutesse kogemustega sõbra ning tema soovitusel panime paika eesmärgi leida mulle enduro tüüpi ratas. Ühel hetkel olingi niikaugel, et otsustasin sõita Tallinnasse Bikepoint’i vaatama kaht sobivana tunduvat Kawasaki ratast.

Poes aga jäi silma hoopis 1999 aasta Triumph Tiger, mis oma musta välimuse, heade näitajate ja püstise sõiduasendiga meeldis isegi rohkem ning tundus sobivat ka vajadustega. Mõeldud-tehtud: sõber tegi proovisõidu, müügimees soovitas, naine noogutas ja ka hind jäi napilt minu esimese ratta piiratud eelarve piiridesse.

Taganjärele võin olla tark ning soovitada enne ostuotsuse langetamist vaadata ja testida (ise) erinevaid rattaid. Eriti kui varasem kogemus puudub. Eriti kui kaaskond otsustab aga maksad ja vastutad Sina. Samas pole sellest kõigest tarkusest suurt kasu kui ise sõita ei oska, mis tähendab, et jääbki ainult vaatamine ja lootus mitte pettuda...

Ega ma tegelikult midagi ei kahetse. Kuigi sellele rattale järgnes kohe teine, hoopis teistsuguste omaduste ja stiiliga motikas, on Triumphil olnud mulle nii mõndagi pakkuda. Nii mina ise kui kogu minu (nais)pere eelistab Triumphi pikematel sõitudel eelkõige sõidumugavuse tõttu.

Hetkel on minu Triumph Tiger müügis Auto24 keskkonnas. Kuigi mõtlesin korraks ratast pojaga jagada, ei tule see variant kõne alla, sest 61kW eeldab piirangutega A kategooriat, mille saamiseks kuluks poisil hulk aega. Väike detail aga ka sellele oleks võinud ju teoorias varem mõelda!

Avafoto tegin ise.

← Kõik artiklid